

Retrospective Improvisation following 'Love & Loneliness in the 21. century'
Nir de Volff / TOTAL BRUTAL performs a sincere solo and opens a dialog over mid-life crises in Berlin, with dance, text and original music. The solo travels between the deep, serious & the nonsens. What does a midlife crisis mean for a man in оur society? Alisa Tretau invites the audience members transform into the performer and discuss the creative process. mehr
1 'Love and Lonelness in the 21. century'. Inspired by a quote from Albert Camus: 'There is no love of life without despair of life'. Foto © Jan Boeve2 Alisa Tretau, freie Dramaturgin und Produktionsleiterin
Writing in Response to 'Figures in a Landscape'
This event is part of A Season of Performance Writing, a series of practical writing workshops for everyone interested in writing, performance, and writing about performance. We invite you to join the dress rehearsal of an interdisciplinary project between fine arts and dance by Tanzcompagnie Rubato, followed by a writing workshop led by INTERNATIONAL NOTICE. mehr
1 Interdisciplinary project between fine arts and dance.
Gespräch zu 'Klangquadrat'
Wie kann man Musik sichtbar machen? Mit einem Klangquadrat aus 3x3 Tönen! Nach der Vorstellung kann das Publikum das Quadrat ausprobieren und mit den Macher*innen über die Entstehung des Stücks sprechen. mehr
1 Wie kann man Musik sichtbar machen? Fotos: David Beecroft

Artist Talk following 'Robar el día' (To Steal The Day)
The clash of nature and technology questions our very humanity in this verse play set at the end of WWI. In Spanish with German and English surtitles. After the stage play, the writer and director, Alfredo Félix-Díaz, and the performers invite the audience to talk about the play and to discuss the value of verse in contemporary drama. mehr
1 „From darkness everything, for darkness nothing“.2 Suzanne Muller-Jaeschke, Freie Dramaturgin und Kulturmanagerin
Start des gtf-Workshop-Festivals 'Transnationale Konzepte im modernen Tanz'
Was war eigentlich vor Gaga? Welche neuen Impulse und bahnbrechende Entwicklungen ergaben sich durch die expansive und transnationale Verbreitung des Modernen Tanzes in der zweiten Hälfte des 20. Jahrhunderts? Vom 16. bis 18. März lädt die Gesellschaft für Tanzforschung (gtf) zur Auseinandersetzung mit Fragen zu transnationaler Arbeitsweise und Werkentwicklung, Vermittlung und Weitergabe im modernen bzw. zeitgenössischen Tanz. mehr
1 Karin Hermes: Projekt Sigurd Leeder (Schweizer Tanzpreis, Kulturerbe Tanz 2016). Foto © Daniel Schneeberger, Hermesdance Bern

Einführung + Publikumsgespräch zu 'Wegehen'
Bruno Gently, Annette Lopez Leal und Michael Gross fragen nach der Relevanz Karin Waehners Choreografien für Tänzer*innen und Choreograf*innen heute im Sinne eines Wandels in die Zukunft (Special Guest: Jean Masse). Die praktische Einführung sowie das anschließende Nachgespräch laden zum Kennenlernen Karin Waehners künstlerischem und pädagogischem Wirken ein. mehr
1 Foto: Probe zu WEGEHEN 2017, Kamil Mrozowski / Originalfoto Karin Waehner von Jo Babout, Archiv Karin Waehner2 Suzanne Muller-Jaeschke, Freie Dramaturgin und Kulturmanagerin


Artist talk following 'Celebration, Florida'
This is a show for anyone who has ever missed anyone or anything. Greg Wohead will speak to you through two performers using pre-recorded audio and headphones. The performers will know almost nothing about the show and they will meet for the first time when they walk on stage. After the show Daniel Brunet invites the audiences to discuss about the performance that orbits around ideas of surrogacy. mehr
1 “A work of great sensitivity written with enviable grace and poise”, Simon Bowes, After the Lights Fade.2 Daniel Brunet, Produzierende künstlerischer Leiter, English Theatre Berlin | International Performing Arts Center3 Marie Golüke, Performerin, Theatermacherin, Theaterscout

Gespräch zu 'Die Frau an seiner Seite'
Die drei Schauspieler*innen Inga Dietrich, Sabine Werner und Antje Widdra beleuchten ein noch wenig erforschtes Kapitel der NS-Geschichte. Frauen als Täterinnen. Juristisch ohne Schuld. Worin genau bestand ihre Täterschaft? Im Anschluss an die szenische Lesung zur Rolle der (Ehe-) Frauen in der SS-Sippengemeinschaft ist das Publikum zum Gedankenaustausch eingeladen. mehr
1 Männerkarrieren, Tatnähe und ‘weibliche’ Verstrickungen im Nationalsozialismus. Foto © Produktion2 Viola Köster, Dramaturgin

Künstler*innengespräch zu 'drei D poesie'
Musik und zeitgenössischer Tanz treffen auf Poesie. Wie nehmen wir als Zuschauende die Verschränkung von Poesie, Tanz und Klang wahr? Nach der Vorstellung tauschen wir uns mit Michael Lentz, Toujours Prêtes sowie weiteren Künstler*innen über ihre Konzepte, Arbeitsweisen und Erfahrungen aus. mehr
1 Waller Greimel Magyar © privat2 Mathieu Pelletier, Schauspieler

Artist talk following '#Unstoppable'
Lime Rickey International is shipwrecked here from the future. She performs fictional folk dances and cries out to a homeland that is yet to exist. Lime’s performance score is built under the influence of Arabic maqam and dabke. After the show the audience members are invited to meet the artists and to share their impressions about the dance-song-cycle. mehr
1 Foto @ Atsushi Iwai2 Susanna Quandt, Theaterpädagogin

Spielstätten-Tour: Neuköllner Perlen
Theater mal anders: die Spielstätten-Tour ermöglicht es, die freie Szene geschichtlich und architektonisch zu verorten, deren Akteure persönlich kennenzulernen und Probenausschnitte anzusehen. Die Regisseurin und Autorin Susanne Chrudina führt durch die Häuser und stellt ihre KollegInnen vor. In Neukölln werden das TATWERK | Performative Forschung, der Heimathafen Neukölln und die Neuköllner Oper besucht. Die Spielstätten-Tour ist in Zusammenarbeit mit StattReisen Berlin entstanden. mehr
1 Heimathafen Neukölln. Foto: Verena Eidel2 Susanne Chrudina, Regisseurin und Autorin

Stückeinführung + Gespräch zu 'ratten in the box'
Gerhart Hauptmann verstrickt Lebens-Geschichten um 1880 in einer Berliner Mietskaserne. Bridge Markland verwebt Hauptmanns Texte mit passenden Zitaten aus deutsch-sprachiger Popmusik von Nina Hagen über Peter Alexander bis Laith Al-Deen u.v.a. und holt das Stück ins hier und jetzt. Vor der Vorstellung bekommen die Zuschauer*innen Einblicke in die Arbeitsweise der Künstlerin. mehr
1 Bridge Markland in 'ratten in the box' - Hauptmanns Tragikomödie über die schattigen Verhältnisse in Berliner Mietskaserne.2 Marie Golüke, Performerin, Theatermacherin, Theaterscout

Artist talk following 'Love you... not forever!'
A young man explores the world of love through his smartphone and the boundaries of how bodily expressions are articulated and exposed in virtual reproduction. How smartphones have changed our lives? Meet members of the dance company Granhøj Dans and join the discussion after the show. (The performance will be in Danish with English surtitles) mehr
1 Maybe this young man is getting more and more far away from reality . . . .? Foto © photomania2 Jens Heuwinkel, Freier Regisseur, Mitglied der künstlerischen Leitung des 24h Theaters Berlin

Meet the artist after 'Of envy.she said'
A multi-media dance performance, that examines the diminishment of the self through the concept of envy. In a dreamy monochromatic scenery the performer transcends emotional negotiation into movements and rituals. With dancer Susanne Engbo Anderson and visual artist Anne Sofie Vermund we will talk about their second collobaration and the connection between performance and media. mehr
1 A site of attempted rebirth.2 Susanna Quandt, Theaterpädagogin

Public discussion following 'Something Happens'
Bringing a theatrical frame to small things that happen in everyday life Evgenia Chetvertkova proposes a way for them to become an event. This performance is created by a number of consistent small tasks/etudes with an open end for a performer, an audience and environment. After the show the audiences are invited to share their thoughts and impressions with the artist. mehr
1 Has it really happened? Or you just imagined that. Foto © Daniel Voskresensky2 Christoph Wirth, Dramaturg, Regisseur, Musiker

Nachgespräch zu 'Sterne ohne Himmel'
Eine junge Frau entdeckt, dass ihre Familie jüdischer Abstammung ist und von den Nationalsozialisten verfolgt wurde. Sie rekonstruiert die Geschichte ihrer Familie und ruft nach und nach die verdrängten Erinnerungen ihrer Mutter wach. Mit der Regisseurin und Darstellerin Tanja Watoro sprechen wir über den dramatischen Monolog, der auf wahren Begebenheiten basiert. mehr
1 (...) Ein echter Genuss, ein Stück, das zum Nachdenken bringt und ans Herz geht (...) Daniela Campos , Buenos Aires, Argentina.2 Mathieu Pelletier, Schauspieler


Artist talk following 'I Am Not A Joke (Take Two)'
Accompanied by a guitar, a synthesizer and drum machine, The Kill Joys sing, scream and perform against daily discriminations and the patriarchy. The music-performance is an appeal against this shit while simultaneously questioning the consumability of feminism. Daniel Brunet invites the audiences to a public discussion with the members of The Kill Joys. mehr
1 BECAUSE viewing our work as being connected to our girlfriends-politics-real lives is essential if we are gonna figure out how we are doing impacts, reflects, perpetuates, or DISRUPTS the status quo. (Riot Grrrl Manifesto)2 Daniel Brunet, Produzierende künstlerischer Leiter, English Theatre Berlin | International Performing Arts Center3 Marie Golüke, Performerin, Theatermacherin, Theaterscout